کد خبر 1627080
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۳
مسکن

اعضای باند سه نفره کلاهبرداری که با ترفند اجاره ملک، پس از دریافت مبلغ پیش پرداخت یا رهن از محل متواری می‌شدند، دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، سردار علی ولی‌پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی پایتخت گفت: در پی وصول چندین فقره پرونده کلاهبرداری با یک شیوه و شگرد به پلیس آگاهی تهران بزرگ، کارآگاهان پایگاه دوم تحقیقات خود را آغاز کردند. در بررسی‌ها مشخص شد اعضای این باند با جعل مدارک هویتی و الصاق تصاویر خود با کارت ملی جدید (جعلی) با انتشار آگهی در سایت اینترنتی اقدام به اجاره ملک به افراد می‌کردند ولی پس از دریافت مبالغی به عنوان پیش‌پرداخت یا رهن، بدون تحویل ملک متواری می‌شدند.

با اقدامات اطلاعاتی، سرکرده باند به نام ساسان که دارای سابقه کلاهبرداری بود، شناسایی و در مخفیگاهش در اطراف دریاچه خلیج فارس دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اینکه در ادامه ۲ نفر از اعضای اصلی باند نیز در عملیاتی جداگانه دستگیر شدند، افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، تعداد قابل توجهی اسناد و مدارک جعلی، وکالت‌نامه‌های جعلی و کارت‌های ملی جعلی کشف شد ضمن اینکه در جریان بازجویی‌ها، متهمان به هشت میلیارد ریال کلاهبرداری با همین شیوه و شگرد اعتراف کردند. تاکنون ۶ نفر از شاکی‌های این پرونده شناسایی شده‌اند ولی تحقیقات برای شناسایی سایر شاکی‌های احتمالی ادامه دارد.

وی در توصیه‌ای پیشگیرانه از وقوع جرم تأکید کرد: شهروندان در هنگام معاملات ملکی در فضای مجازی، هوشیاری لازم را داشته باشند و از ارائه هرگونه وجه به عنوان پیش‌پرداخت یا رهن بدون رؤیت ملک و استعلام صحت مدارک خودداری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
    4 0
    دزدها و کلاهبردارها بدون هیچ شکی حرامخوار هستند ولی بعضی از دزدها علاوه بر حرامخواری انسان نیستند و باید در حرامزادگی آنها هم شک کرد . کسی که پیرزن و پیرمردی را می زند و یا کلاه سرش می گذارد یا کسانی که از افراد فقیر یا مستاجر در جامعه با علم به آنکه می دانند این افراد همین پول پیش را دارند و سرقت از آنها نشان از بی شرفی و نامردی و بی ناموسی است . حالا این افراد کلاهبردار از آن دسته بی شرف ها هستند و زندان برای آنها کم است و باید بلایی سر آنها آورد تا کسی جرات نکند چنین غلطی بکند . البته من می دانم که متاسفانه این اتفاق نمی افتد
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
    0 2
    این همه در رابطه با کلاهبرداری های مختلف و نوین اطلاع رسانی می کنند ولی انگار بازهم یک عده ای گیج هستند شاید هم پول باد اورده ای داشته اند باید بر باد رود .
  • سلیمان IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
    1 0
    این افراد چرا بدون بنگاه پول پرداخت میکنند این شیادها از طریق دیوار اون آدمای طمع گر را گول میزنند مثلا میگن برای چه بربم بنگاه هزینه پرداخت کنیم با این به اصطلاح دلسوزی تا ته میسوزانند ...بدون بنگاه مالتان بهر ناکسی ندهید ..
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
      2 0
      با نظارت و کنترل می شه این مشکلات را شاهد نباشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس